各研究室からのスライド2Topics

for-AIMS-tuatk-201404

Introduction from Labs (2013): 研究室紹介, 2013, pdf

Pamflet (2012): Introduction of Department and research groups – for high-school students. >> 高校生向け、学科と研究室紹介 (PDF)

=============================================================================

2015年AIMS制度でマレーシア工科大学に半年派遣された学生が製作し動画。

=============================================================================

中高生を対象にし、化学工学会(夢化学委員会)で化学工学系研究室からのデモ実験や研究紹介ビデオを収集しています。>> www3.scej.org/education/ 本学科からは下記の2本のビデオを製作し、学会に提供しました。

VIDEO (2010) .. for high-school students (Takiyama Lab)
晶析への招待(滝山研究室)>> youtu.be/DMsPArCqn3U

VIDEO (2010) .. for high-school students (Lenggoro Lab)
液滴を作って、微粒子を移動させよう(レンゴロ研究室)>> youtu.be/lxMwVHYfXFY
Video maker: Yuki IGUCHI (M2, 2010) and Akito SEKI (B4, 2010)

=============================================================================

大学の魅力を伝える動画:農工大の学生が中心となって企画・制作

2 minutes: About Koganei campus (2014), 小金井キャンパス http://youtu.be/hygJ5UsjU4g

3 minutes: About our university (2013)http://youtu.be/VFQJQXuz2j8

19 minutes: About our university (2014). 大学の紹介

2 minutes videos (2009) || 1 MB (wmv形式) || 3 MB (Broad-band, wmv形式) ||

Quick Facts – TUAT:
(2012/8) Sankei Newspaper: “Liberal and innovative school spirit…”,
(2012) The world first: Building a plant factory for fruits: Advanced Plant Factory
(2011) Royalty income from patent was the highest among Japanese university, No.2: Kyoto Univ., No.3: Univ. Tokyo, … (Data)
(2007) Ranked #1st Paper Citation Index (Field of Engineering, by Asahi Newspaper/University Ranking 2007 and the ISI-Thomson database)
(2005 fiscal year) Grants per one faculty in joint research with industry was the highest among Japanese universities.